Υπάρχει κάποια σύγχυση σχετικά με τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι SEO δεν είναι τίποτα περισσότερο από το να εξαπατήσουν τις μηχανές αναζήτησης για να δώσουν υψηλή κατάταξη σε μια ιστοσελίδα. Άλλοι πιστεύουν ότι η βελτιστοποίηση ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης είναι τόσο περίπλοκη που δεν ασχολούνται καθόλου.
Καμία από αυτές τις απόψεις δεν είναι σωστή. Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης ορίζεται καλύτερα ως η τέχνη και η επιστήμη της κατασκευής ιστοσελίδων που είναι και φιλικές προς τη μηχανή αναζήτησης και φιλική προς το χρήστη. Παρακάτω είναι τέσσερα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε κατά τη βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων σας.
1. Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων πρέπει να δίνει έμφαση στο κείμενο και όχι στα γραφικά.
Φιλική ιστοσελίδα σημαίνει ότι οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να είναι σε θέση να βρουν δεδομένα στον ιστότοπο σας που μπορούν να βάλουν στις βάσεις δεδομένων τους. Ενώ μια εικόνα μπορεί να αξίζει χίλιες λέξεις, μια μηχανή αναζήτησης προσπαθεί να ταξινομήσει τις σελίδες με κείμενο και όχι με εικόνες.
Εάν έχετε μια αρχική σελίδα με μια όμορφη εικόνα της θάλασσας και μόνο δύο λέξεις του κειμένου λέγοντας "εισάγετε εδώ", τότε αυτή η σελίδα δεν θα κατέχει υψηλή θέση στις αναζητήσεις.
Ομοίως, αν έχετε έναν τίτλο με σημαντικό κείμενο που περιέχει τις λέξεις-κλειδιά του ιστότοπου σας, δεν θα πρέπει να εμφανίζεται ως εικόνα gif ή jpeg. Οι σελίδες που περιέχουν flash ή μόνο εικόνες δεν είναι φιλικές προς τις μηχανές αναζήτησης, ούτε βέβαια προς το χρήστη.
2. Οι συνδέσεις με τις εσωτερικές σελίδες σας πρέπει να εντοπίζονται εύκολα από τις μηχανές αναζήτησης.
Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι θέλετε όχι μόνο την αρχική σελίδα σας, αλλά όλες τις εσωτερικές σελίδες σας να συμπεριληφθούν στο ευρετήριο.. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι θα εισέλθουν πιθανώς στον ιστότοπό σας μέσω της αρχικής, πολλοί θα εισέλθουν αφού κάνουν αναζητήσεις που τους οδηγούν στις εσωτερικές σας σελίδες.
Ο καλύτερος τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι οι μηχανές αναζήτησης θα βρουν και θα ευρετηριάσουν τις εσωτερικές σελίδες σας είναι να συμπεριλάβετε συνδέσμους κειμένου προς αυτές τις σελίδες. Αν έχετε μενού με Java ή εικόνες, τότε καλά είναι να προσθέσετε ένα επιπλέον μενού με κείμενο στο κάτω μέρος του ισοτόπου, για να βεβαιωθείτε ότι το ρομπότ ακολουθεί τους συνδέσμους στις εσωτερικές σας σελίδες.
3. Οι σελίδες σας θα πρέπει να χτίζονται γύρω από συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Οι μηχανές αναζήτησης και οι χρήστες έχουν ένα κοινό πράγμα: προσπαθούν να καταλάβουν τι είναι το δικό σας site ή η συγκεκριμένη ιστοσελίδα σας. Δεν είναι δυνατό να λάβετε υψηλές βαθμολογίες για τριάντα διαφορετικούς όρους αναζήτησης με μία μόνο σελίδα. Ωστόσο, είναι δυνατό να δημιουργηθούν άρθρα με διαφορετικές λέξεις κλειδιά. Αυτά τα άρθρα μπορούν να βελτιστοποιηθούν έτσι ώστε να έχουν καλές επιδόσεις στις αναζητήσεις.
4. Μόλις το υλικό σας είναι οργανωμένο, τότε οι λέξεις-κλειδιά σας θα πρέπει να εμφανίζονται σε στρατηγικά τμήματα των ιστοσελίδων σας
Εάν ο ιστότοπός σας αφορά τις Διακοπές στην Ελλάδα, τότε αυτές οι λέξεις θα πρέπει να εμφανίζονται στα παρακάτω μέρη των σελίδων html:
α. Στη διεύθυνση URL.
Εάν ο ιστότοπός σας ονομάζεται www.elladadiakopes.gr, τότε αυτό θα σας δώσει ένα ξεκίνημα σε όλες τις αναζητήσεις αυτού του όρου. Ομοίως, αν η εταιρεία σας ονομάζεται World Travels, μπορείτε να έχετε μια ιστοσελίδα με αυτήν τη διεύθυνση url: www.worldtravel.gr/elladadiakopes.html
Το url είναι ένας σημαντικός δείκτης σε μια μηχανή αναζήτησης, οπότε μην χάσετε την ευκαιρία να βάλετε τον σημαντικό όρο σας στο κύριο url σας.
β. Στην ετικέτα τίτλου
Το κείμενο που εμφανίζεται στο επάνω μέρος του φυλλομετρητή σας είναι η ετικέτα τίτλου. Εάν η κύρια φράση σας είναι "Βελτιστοποιηση ιστοσελίδων", τότε η ετικέτα τίτλου στο έγγραφό σας html θα πρέπει να μοιάζει με αυτό: Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων Πληροφορίες από ΅Πως φτιάχνω blog.
γ. Στην Περιγραφή
Η περιγραφή δεν εμφανίζεται στην ιστοσελίδα, αλλά οι μηχανές αναζήτησης συχνά την εμφανίζουν ως το κείμενο που δίνει στον χρήστη μια ιδέα για το τι είναι η σελίδα σας. Η ετικέτα περιγραφής πρέπει να είναι συναρπαστική και να κάνει κάποιον να θέλει να κάνει κλικ και να δει τη σελίδα σας, ενώ περιέχει επίσης τις λέξεις-κλειδιά που βρίσκονται στη διεύθυνση URL σας και την ετικέτα τίτλου.
δ. Στο κείμενο της σελίδας σας
Οι κύριες λέξεις-κλειδιά ή η βασική φράση θα πρέπει να εμφανίζονται στην πρώτη παράγραφο του κειμένου και με φυσικό τρόπο σε όλο το κείμενο και στο τέλος της σελίδας. Σε κανονική γραφή θα είχατε πρώτα εισαγωγή στο θέμα σας, στη συνέχεια να εξηγήσετε τι είναι και στο τέλος να συνοψίσετε.
Ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όταν αρχίσετε να γράφετε την ιστοσελίδα σας. Οι σελίδες που έχουν γραφτεί σε αυτό το στυλ θα έχουν αυτόματα τη σωστή πυκνότητα των λέξεων-
ε. Σε υπερσυνδέσμους.
Ας υποθέσουμε ότι περιγράφετε ένα άρθρο σχετικά με την προώθηση ιστοσελίδας και θέλετε να κατευθύνετε τους επισκέπτες σε ένα άλλο άρθρο με περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα. Αντί να δημιουργήσετε έναν σύνδεσμο που να λέει "κάντε κλικ εδώ", θα ήταν καλύτερο να έχετε έναν σύνδεσμο που να λέει "προώθηση ιστοσελίδας"
Εάν ακολουθήσετε αυτά τα βήματα για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων (Search Engine Optimization) κατά την συγγραφή ενός άρθρου, θα φτιάξετε μια ιστοσελίδα φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες.